Op zoek naar leuke truitjes voor jongens


Wat is er leuker dan een zelfgemaakt kraamcadeautje geven. En dus is het ook leuk om een babytruitje te maken. Voor een meisje valt  het me op dat toch wel heel veel roze of aanverwante kleding te koop is. En voor jongens is het toch iets minder fleurig. Zelf hou ik wel van kleur, ook voor mannen. En ja, een beetje stoer is ook wel erg leuk. Dus ben ik eens op zoek gegaan naar leuke babytruitjes, en in de geest van mijn blog: jongenstruitjes natuurlijk.

Regelmatig doe ik inspiratie op op de site: drops design. Niet alleen voor kleine truitjes, maar ook voor bijvoorbeeld mezelf. Zelf hou ik wel van Fair Isle truitjes, die je hier ook vindt.
Maar ook bij Jessica Tromp  kan je gratis patronen vinden. En tips om zelf een truitje te ontwerpen.
Deze trui heb ik gebreid voor één  van mijn mannen, met behulp van patroontjes van Jessica.


Bij collega blogger op blij dat ik brei, vond ik nog een leuk gratis patroontje.

Nu weet ik nooit zo goed welke foto's ik dan wel en welke niet op mijn blog mag zetten....maar je vindt voorbeelden op mijn pinterestbord!


Zelf vind ik het ook leuk om zelf te ontwerpen. Deze trui maakte ik als skitrui bij het skipak van mijn oudste. Het was een grijs met geel pak waar sneeuwpoppen en sterretjes op stonden....
Basismodellen, waarop je dus heerlijk zelf van alles kunt mazen (of inbreien) zijn ook op internet te vinden. Jawel, alweer Jessica Tromp o.a. 

Brei jij ook wel eens voor je zoon? Welke kleuren zijn dan favoriet? 

Reacties