Scheepvaartmuseum

In Amsterdam is het scheepvaartmuseum. Wij waren er een jaar of twee geleden, met de jongste twee. De combinatie van museum én het prachtige VOC-schip waar je ook op mag, is ontzettend leuk. De jongens konden van het schip geen genoeg krijgen.

In het museum zie je van alles wat met scheepvaart te maken heeft. Modellen, schilderijen en nog meer. Ook zijn er diverse tentoonstellingen zoals het leven in de Gouden Eeuw. Op de site kan je al een leuk idee krijgen van het museum.

Maar misschien dat mijn eigen foto's ook wel leuk zijn om je enthousiast te maken!







Helaas was ik mijn gewone toestel vergeten, dus zijn de foto's met mijn mobiel gemaakt. Maar de sfeer mag duidelijk zijn....en dan is dit nog alleen maar de boot (wat wij wel het mooiste vonden...)

Vonden jouw kinderen het schip ook zo mooi? Dan is een bezoek aan Bataviawerf zeker iets voor jou! Maar daarover blog ik een volgende keer!

Reacties